[O2] LPG do 1.4 TSI - czy ktoś założył?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • soszek81
    L&K
    • 2010
    • 1245

    #26
    Andys - możesz rozwinąć temat hałasu?

    Może ktoś też coś wie jak te LPDi toleruje ewentualny tuning? (na zdrowy rozum powinno tak samo jak sama pompa paliwa przed przeróbką).

    ZTCP problem odpalania w niższych temp dotyczył tego że pompa potrzebuje jakiegoś czasu aby się przestawić z LPG na PB a gasząc na LPG takie właśnie były efekty.
    Była O1 kombi ALH++ 150/340
    Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

    Komentarz

    • Andys
      Elegance
      • 2007
      • 762

      #27
      soszek81,
      po koleji:
      - LPDi to wtrysk gazu w fazie ciekłej, czyli gaz musi być pompowany pod ciśnieniem aby nie uległ rozprężeniu. Odpowiada za to pompa o zmiennej prędkości obrotowej, przy przyspieszaniu lub ruszaniu zwiększa obroty i jest porównywalna do suszarki
      - LPDi nie toleruje tuningu, gdyż jest dedykowaną instalacją, w której sterownik posiada dedykowane do danego silnika (seryjnego) mapy
      - co do przełączenia z LPG na PB masz rację, ale nie o to chodziło przy odpalaniu. Ta instalacja może pracować bez kropli benzyny, z założenia powinna odpalać bez problemu na gazie. Vialle rozwiązało to dopiero po czasie.
      Pozdrawiam,
      Andys

      Komentarz

      • Northeusz
        RS
        • 2010
        • 1677
        • Octavia I (1U2)
        • AUM 1.8 20VT 150 KM

        #28
        Ponoć ten problem odpalania już został ogarnięty w nowym sofcie, jednak nie trafiłem w necie na bezpośrednią relację jakiegokolwiek właściciela LPDi po podmianie programu. Co do samej pompy wysokociśnieniowej - hałasuje, jak to określił bezpośrednio posiadacz takowej instalki - czasami jak suszarka. W nadwoziu typu hatchback nie przeszkadza to, ale w O2 kombii trzeba było zastosować dodatkowe wygłuszenie/wyciszenie podłogi bagażnika i jest spokój . Nie znam szczegółów na temat samego wyciszenia.
        Pozdrawiam
        Northeusz

        Komentarz

        • Zorr
          RS
          • 2011
          • 2110

          #29
          Zamieszczone przez Andys
          soszek81,
          - LPDi nie toleruje tuningu, gdyż jest dedykowaną instalacją, w której sterownik posiada dedykowane do danego silnika (seryjnego) mapy
          nie sprawdzałem, ale czy aby czasem instalacje V generacji nie korzystają ze sterowania fabrycznego samochodu?
          "Wtryskiwacze gazowe LPI są zarządzane przez system sterowania wtryskiem benzyny samochodu. Metoda ta jest bardzo naturalna dla silnika oraz wykorzystuje wszystkie elementy technologii przewidziane przez producenta pojazdu. Wszystkie parametry pracy silnika są zachowane a samochód jest bardziej przyjazny dla środowiska."
          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

          Komentarz

          • Andys
            Elegance
            • 2007
            • 762

            #30
            Zorr, nie myl LPI i LPDi. LPDi posiada własny sterownik z wgranym dedykowanym pod dany silnik softem.
            Pozdrawiam,
            Andys

            Komentarz

            • Zorr
              RS
              • 2011
              • 2110

              #31
              Zamieszczone przez Andys
              Zorr, nie myl LPI i LPDi. LPDi posiada własny sterownik z wgranym dedykowanym pod dany silnik softem.
              dopytuje się tylko bo np. w opisie instalacji stoi:

              Zalety instalacji LPdi:
              * system może pracować stale na gazie (włącznie z odpaleniem silnika). W odróżnieniu od innych systemów gazowych na rynku - benzyna nie jest wogóle potrzebna,
              * sterowanie silnikiem jest w pełni kontrolowane przez oryginalny benzynowy komputer auta,
              * system nie jest wrażliwy na czynniki zewnętrzne takie jak: wilgotność, temperatura, ciśnienie,
              * redukcja wydatków na paliwo o ok. 50%,
              * ochrona środowiska - redukcja emisji Co2,
              *zgodny z regulacją 67R/01.
              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

              Komentarz

              • soszek81
                L&K
                • 2010
                • 1245

                #32
                Zorr - też mi się wydaje że Andys się myli.

                LPDi tylko podmienia paliwo, nie interesuje się samymi czasami wtrysków i ilościami paliwa.
                To że to instalacje dedykowane - wymuszają to zapewne konstrukcje pomp paliwa i konieczność zawartości konkretnych kitów instalacyjnych.
                Dlatego wysunąłem takie wnioski.
                Nie zgłębiam tematu sam bo mam klekota, z tym że TSI z LPG kusi na przyszłość, dlatego jestem ciekaw. A jak jest turbo to czemu nie zawirusować
                Była O1 kombi ALH++ 150/340
                Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                Komentarz

                • Northeusz
                  RS
                  • 2010
                  • 1677
                  • Octavia I (1U2)
                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                  #33
                  W instalacji występuje oddzielny sterownik LPDi (przez Vialle nazwany LPE) obok sterownika benzynowego. Z szerokiego opisu LPDi...

                  "Sam sterownik układu LPdi (określany przez Vialle skrótem LPE) jest programowalny, ale - ze względu na dedykowany charakter produktu (nie można stworzyć uniwersalnej instalacji do silników z wtryskiem bezpośrednim) - nie każdy ma dostęp do zmian oprogramowania. Możliwością modyfikowania software’u dysponuje wyłącznie producent, a cała operacja ogranicza się do wgrania nowego pliku z danymi. Montażyści i użytkownicy nie mogą ingerować w zawartość ECU, zmieniać nastaw ani dostrajać niczego według własnych upodobań, zresztą firma Vialle dopilnowała w procesie rozwoju instalacji, by absolutnie nie było takiej potrzeby. Kalibracja ogranicza się do wybrania kodu silnika z listy i zatwierdzenia go kliknięciem. Lubiący „dopieszczać” zamontowane systemy na własną rękę mogą być zawiedzeni takim ograniczeniem, ale w ten sposób producent upewnia się, że wszystko będzie działać poprawnie. Nawet, jeśli montaż będzie wykonywał mechanik, który z reguły ogranicza się do wykonania kalibracji automatycznej.
                  LPdi praktycznie nie ma więc szans pracować niewłaściwie. Sterownik zaopatrzono w opcję komunikacji w standardzie CAN (systemy LPi i LPfi z tej możliwości nie korzystały), co pozwala odczytywać dane o pracy instalacji i silnika w nią wyposażonego.
                  Najbardziej uderzającą cechą układu LPdi, bardzo przecież zaawansowanego technicznie, jest jego prostota. Do obliczenia czasu wtrysku gazu potrzebne są tylko trzy parametry - czas wtrysku benzyny, wartość ciśnienia LPG i temperatura w komorze silnikowej, odczytywana przez czujnik umieszczony w obudowie sterownika oraz, opcjonalnie, sygnał z sondy lambda (jeżeli konieczna jest kontrola nad zawartością tlenków azotu w spalinach). Co ciekawe, inżynierowie bardzo dokładnie podeszli do zagadnienia czasu wtrysku paliwa bazowego. Odbierany przez LPdisygnał jest traktowany tak jak w systemach IV generacji - algorytm uwzględnia zmiany napięcia w układzie oraz mechaniczne opóźnienie działania wtryskiwacza i odczytuje rzeczywisty moment otwarcia i zamknięcia oraz czas, jaki upływa pomiędzy nimi. W ten sposób dawka LPG na potrzeby LPdi jest obliczana niezwykle precyzyjnie i podawana do cylindra w najbardziej odpowiedniej chwili, co sprzyja wysokiej kulturze pracy jednostki napędowej i efektywnemu spalaniu. Oczywiście układ benzynowy ciągle otrzymuje sygnał mówiący o tym, że pracuje normalnie i zasila silnik. Wszystkie obwody elektryczne pozostają zamknięte (system gazowy jest w nie jedynie „wpięty”), tyle że wtryskiwacze otrzymują za małe napięcie, by się otworzyć. Właściwy sygnał sterujący przychodzi ze strony LPE...."

                  Całość TUTAJ
                  Pozdrawiam
                  Northeusz

                  Komentarz

                  • Zorr
                    RS
                    • 2011
                    • 2110

                    #34
                    Northeusz,
                    to jeszcze może pytanie ...

                    Wirus vs LPdi,
                    nie do końca wiem co modyfikuje się w mapie przy wirusie ale,
                    czy odczytywanie przez sterownik LPdi czasu wtrysku benzyny, nie gwarantuje że "odpowiednia do siły turbo/ilości powietrza" dawka LPG będzie zapodawana?
                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                    Komentarz

                    • Northeusz
                      RS
                      • 2010
                      • 1677
                      • Octavia I (1U2)
                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez Zorr
                      Northeusz,
                      to jeszcze może pytanie ...

                      Wirus vs LPdi,
                      nie do końca wiem co modyfikuje się w mapie przy wirusie ale,
                      czy odczytywanie przez sterownik LPdi czasu wtrysku benzyny, nie gwarantuje że "odpowiednia do siły turbo/ilości powietrza" dawka LPG będzie zapodawana?
                      Teoretycznie tak powinno być, na podstawie odczytu ECU i wtrysków PB LPDi koryguje parametry LPG i do przodu.... . Ale to teoria, nie spotkałem się z opisem LPDi w silniku z wirusem. Spotkałem się natomiast kiedyś na necie z opisem przypadku, że 1.8TSi jeździł z LPDi i setupem od 2.0TFSI - wszystko działało poprawnie.
                      Pozdrawiam
                      Northeusz

                      Komentarz

                      • Zorr
                        RS
                        • 2011
                        • 2110

                        #36
                        no to jeszcze jak cena spadnie do ~3000zł to przemyślę montaż takiej instalacji.
                        Swoją drogą czemu ona taka droga, przecież miała być taka "zredukowana do minimalnej liczby komponentów". Wtryski i pompa nie kosztują 8k PLN.
                        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                        Komentarz

                        • Northeusz
                          RS
                          • 2010
                          • 1677
                          • Octavia I (1U2)
                          • AUM 1.8 20VT 150 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez Zorr
                          no to jeszcze jak cena spadnie do ~3000zł to przemyślę montaż takiej instalacji.
                          Swoją drogą czemu ona taka droga, przecież miała być taka "zredukowana do minimalnej liczby komponentów". Wtryski i pompa nie kosztują 8k PLN.
                          To wtedy Stag 400DPI będzie po kilka stówek . Będziesz czekał i nie wiem czy się doczekasz w jakimś rozsądnym czasie. Komponenty nie kosztują, ale płaci się za pomysł i brak jakiejkolwiek konkurencji. Vialle swoje LPDi opracowało jak reszta poszła w instalacje dotryskowe - takie rozwinięcie sekwencji. Teraz jeszcze Prins ma w ofercie LiquiMax oparte na tej samej zasadzie co Vialle. Nie podejrzewam jednak, że wpłynie to na cenę . Obydwie firmy cenią się. W kwocie 3 tys Stag jest chyba najrozsądniejszym wyborem. Ma co prawda dotrysk, ale nie ma chyba wymuszonej pracy na PB na biegu jałowym, co ma wpływ na spalanie.
                          Pozdrawiam
                          Northeusz

                          Komentarz

                          • Tippo
                            L&K
                            • 2009
                            • 1349
                            • Octavia III (5E3)
                            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                            #38
                            Nie znam sie za bardzo na lpg, lecz czy to paliwo w autach z wtryskiem posrednim nie niszczy gniazd zaworowych?? Jesli tak, to moze silniki z wtryskiem bezposrednim bede pozbawione i tej wady?? Jak sie bedzie dalo modzic i cena nie zabije, to po gwar w to wchodze :diabelski_usmiech

                            Komentarz

                            • soszek81
                              L&K
                              • 2010
                              • 1245

                              #39
                              Tippo - niestety cena zabija - 8,5k za zestaw (niezależnie czy 1,2-1,4-1,8 TSI)

                              LPG niszczy silnik jak jest do D...y zestrojone - tak to przejedziesz tyle co na PB.

                              Dziś próbowałem się dodzwonić do warsztatu LTA Polonia w Kielcach - ale za późno chyba dzwoniłem, jutro postaram się wcześniej.

                              Udało mi się dodzwonić za to do jednego z zakładów podanych na ich stronie jako autoryzowanych.
                              Odpowiedzi:
                              - są w stanie to zamontować
                              - jeszcze nie montowali (patrz cena co zabija)
                              - nie ma problemu ze strojeniem bo instalacja jest kitem dostrojonym do konkretnego modelu silnika
                              - jw - instalacja jest "samoadaptacyjna" (moje określenie na podstawie danych z ECU i kilku innych czujników sama robi tak żeby było dobrze - się w nią nie ingetuje
                              - co do chiptuningu - jeśli zmiany w dawkach paliwa nie są zbyt duże to instalacja powinna podołać i się zaadaptować na bieżąco ( do potwierdzenia w LTA Polonia może jutro).

                              Więc pytanie do kogoś kto zna się na tjuningu od kuchni - jak się uzyskuje poprawę wyników, to są zmiany o 1-2% czy o 30-40 dawek paliwa, czasów wtrysków itp? Bo ja się nie znam a dzwonić do Aliego już nie miałem serca z takimi duperelami
                              Była O1 kombi ALH++ 150/340
                              Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                              Komentarz

                              • Andys
                                Elegance
                                • 2007
                                • 762

                                #40
                                no to jeszcze jak cena spadnie do ~3000zł to przemyślę montaż takiej instalacji.
                                Swoją drogą czemu ona taka droga, przecież miała być taka "zredukowana do minimalnej liczby komponentów". Wtryski i pompa nie kosztują 8k PLN.
                                Odpowiem na raz, nie spadnie do momentu kiedy nie będzie zastosowań konkurencyjnych, a tych szybko nie będzie gdyż "sercem" instalacji jest FSU (Fuel Selector Unit), który VIALLE opatentowało - proste.

                                Zorr, soszek81, Panowie, obie (LPDi i 400DPI) instalacje choć bardzo się różniące, mają wspólną cechę - są DEDYKOWANE, firmware sterownika gazowego również. Najlepszym dowodem, na poparcie mojej tezy jest fakt, że LPDi dopiero niedawno poprawiło soft dla silników 1.4TSI, rozwiązujący problem z odpalaniem na gazie, natomiast w 1.8TSI problem ten nadal występuje. Są to informacje od dystrybutora VIALLE i użytkownika Octavii 2 FL 1.8TSI 4x4, który jeździ z LPDi i niemieckich forów, gdzie gazowali Seaty i Skody 1.4TSI. Co do Staga 400DPI, znam instrukcję już prawie na pamięć, wybiera się w niej model silnika, nie stroi się jej wyłącznie autoadaptacją i korektami mnożnika, też ma dedykowany soft pod silnik. Oczywiście możecie próbować chipowania i zmiany softu np. od 2.0 TFSI w przypadku 1.8, ale ... :roll: .

                                Odbiegając z deka od zasadniczego tematu, w pracy mam kumpla jeżdżącego golfem V GTI, 2.0TFSI z KME DIEGO DI (KME ma siedzibę w Zgierzu obok Łodzi). Po dwóch miesiącach ciągłych bojów w warsztacie producenta auto w końcu jakoś jeździ, nie zgłasza ubogiej mieszanki, ale ... bieg jałowy jest niestabilny (falowanie obrotów), na dodatek nie jest to auto i instalacja do miasta. 6l - Pb i 5 - LPG w mieście na krótkich dystansach.

                                PS. Nie zamierzam Was już dłużej przekonywać, że IMVHO nie da się sensownie zagazować zachipowanego TSI(TFSI) bo wystarczająco dużo problemów jest z właściwą regulacją składu mieszanki w seryjnych autach.
                                Pozdrawiam,
                                Andys

                                Komentarz

                                • Northeusz
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1677
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                  #41
                                  Andys, ale to 1.8TSI 4x4, o którym wspomniałeś, pomijając te problemy z rozruchem na LPG nie stwarza problemów właścicielowi, chyba że się nie "chwali" . Poza tym problem w 1.8TSI Vialle ma rozwiązać w najblższym czasie podobno. Co do chipa - jak ktoś myśli nad kupnem TSI -> chip -> LPDi, to o wiele lepiej i pewniej będzie kupić TSI "oczko wyżej" (1.4TSI -> 1.8TSI; 1.8TSI -> 2.0) od zamierzanego -> LPdi . A jak ktoś ma już jakieś TSI i myśli o chipie i LPG to najbezpieczniejszym wyborem będzie jedno ALBO drugie.
                                  Pozdrawiam
                                  Northeusz

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #42
                                    Zamieszczone przez Andys
                                    na dodatek nie jest to auto i instalacja do miasta. 6l - Pb i 5 - LPG w mieście na krótkich dystansach.
                                    No wlasnie tego sie spodziewalem. U mnie przy 1.4TSI byloby tak samo
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • Northeusz
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1677
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      Zamieszczone przez Andys
                                      na dodatek nie jest to auto i instalacja do miasta. 6l - Pb i 5 - LPG w mieście na krótkich dystansach.
                                      No wlasnie tego sie spodziewalem. U mnie przy 1.4TSI byloby tak samo
                                      Może w Stagu DPI lepiej by to wyglądało. Stag nie przełącza się na PB podczas postoju (gaz podawany jest w pełnym zakresie obrotów - czy się stoi czy się jedzie) i z tego co piszą o nim użytkownicy to spalanie wypada rzeczywiście 90%/10% (LPG/PB), nie wiem tylko w jakich warunkach jazdy mierzone.
                                      Pozdrawiam
                                      Northeusz

                                      Komentarz

                                      • Andys
                                        Elegance
                                        • 2007
                                        • 762

                                        #44
                                        Andys, ale to 1.8TSI 4x4, o którym wspomniałeś, pomijając te problemy z rozruchem na LPG nie stwarza problemów właścicielowi
                                        Ale to seria


                                        Może w Stagu DPI lepiej by to wyglądało. Stag nie przełącza się na PB podczas postoju (gaz podawany jest w pełnym zakresie obrotów - czy się stoi czy się jedzie) i z tego co piszą o nim użytkownicy to spalanie wypada rzeczywiście 90%/10% (LPG/PB), nie wiem tylko w jakich warunkach jazdy mierzone.
                                        W Diego DI kumpla, bieg jałowy podobno (nie widziałem na własne oczy) realizowany jest na Pb + LPG, na benzynę przełącza dopiero przy wyższym obciążeniu. Swoją drogą, nie znalazłem ani jednego z właścicieli 400DPI, który podawałby takie proporcje, raczej wszyscy zbliżają się do 80/20 lub bardziej 70/30 (LPG/Pb), no ale przede wszystkim, pokażcie mi choć jedną osobę, która ma 400DPI w 1.4TSI
                                        Pozdrawiam,
                                        Andys

                                        Komentarz

                                        • Northeusz
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 1677
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Andys
                                          Andys, ale to 1.8TSI 4x4, o którym wspomniałeś, pomijając te problemy z rozruchem na LPG nie stwarza problemów właścicielowi
                                          Ale to seria
                                          Tak tak, seria jak najbardziej. Od założenia LPDi jednak nalatał już trochę km, chwali sobie instalację i jak Vialle zlikwiduje ten problem z rozruchem to w zasadzie problemów żadnych nie będzie .


                                          Może w Stagu DPI lepiej by to wyglądało. Stag nie przełącza się na PB podczas postoju (gaz podawany jest w pełnym zakresie obrotów - czy się stoi czy się jedzie) i z tego co piszą o nim użytkownicy to spalanie wypada rzeczywiście 90%/10% (LPG/PB), nie wiem tylko w jakich warunkach jazdy mierzone.
                                          W Diego DI kumpla, bieg jałowy podobno (nie widziałem na własne oczy) realizowany jest na Pb + LPG, na benzynę przełącza dopiero przy wyższym obciążeniu. Swoją drogą, nie znalazłem ani jednego z właścicieli 400DPI, który podawałby takie proporcje, raczej wszyscy zbliżają się do 80/20 lub bardziej 70/30 (LPG/Pb), no ale przede wszystkim, pokażcie mi choć jedną osobę, która ma 400DPI w 1.4TSI
                                          Takie deklarowane dane o spalaniu znalazłem na forum Passata, silnik 2.0TFSI (200KM). Nawet dla tych 70/30 opłacalność jednak jest . Zwrot zależny jak to przy każdej instalacji LPG - od kosztu montażu, przebiegów i cen paliw.
                                          Pozdrawiam
                                          Northeusz

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #46
                                            Deklaracje sobie, a zycie sobie. Miasto miastu nie rowne, tak samo trasy.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • soszek81
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1245

                                              #47
                                              No to jestem po rozmowie z montażystami LTA Polonia z Kielc.

                                              1 - problemy z odpalaniem w przypadku 1.8TSI są już wyeliminowane.
                                              2 - cena instalacji - 2k ojro, czas na ściągnięcie ok 2 tygodni + 3-4 dni montaż.
                                              3 - instalacja NADAJE się do zchipowanych TSI bo zestawy które są wysyłane do PL nie mają dedykowanego oprogramowania (wbrew temu co pisze w necie). Dedykowane oprogramowanie mają instalki na rynek DE. W PL wymagana jest ręczna kalibracja przy montażu, co powoduje że z chipem czy bez - to będzie jeździć jak należy, bo parametry dobiera się do tego co chce ori ECU (nawet po chipie).

                                              Jak dla mnie bomba i jak zajadę 1.9TDI na VP (chyba niemożliwe ) to kupuję TSI
                                              Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                              Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                              Komentarz

                                              • Zorr
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2110

                                                #48
                                                Ad2. "2k Ojro" - no to muszę czekać na 1.8k ojro i kurs wymiany 3zł = 1ojro

                                                Ad3. to miła wiadomość, chociaż pewnie będą problemy przy kalibracji
                                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                Komentarz

                                                • Andys
                                                  Elegance
                                                  • 2007
                                                  • 762

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez soszek81
                                                  No to jestem po rozmowie z montażystami LTA Polonia z Kielc.

                                                  1 - problemy z odpalaniem w przypadku 1.8TSI są już wyeliminowane.
                                                  2 - cena instalacji - 2k ojro, czas na ściągnięcie ok 2 tygodni + 3-4 dni montaż.
                                                  3 - instalacja NADAJE się do zchipowanych TSI bo zestawy które są wysyłane do PL nie mają dedykowanego oprogramowania (wbrew temu co pisze w necie). Dedykowane oprogramowanie mają instalki na rynek DE. W PL wymagana jest ręczna kalibracja przy montażu, co powoduje że z chipem czy bez - to będzie jeździć jak należy, bo parametry dobiera się do tego co chce ori ECU (nawet po chipie).

                                                  Jak dla mnie bomba i jak zajadę 1.9TDI na VP (chyba niemożliwe ) to kupuję TSI
                                                  Szczerze liczę na to, że wiedzą co Ci powiedzieli, mnie całkiem niedawno mówili zupełnie co innego. Zapytałeś o gwarancję na pompę w butli (Vialle daje ją na 100tys. km)? Co do chipa i LPDi, nie wydaje Ci się dziwnym, że ta sama instalacja w jednym kraju ma dedykowany soft w innym nie :lol: . No, ale jak już pisałem, ja mam wyrobione zdanie o LTA Polonia po kilku rozbieżnych informacjach jakie otrzymałem od nich (co innego przez telefon i co innego w mail`u), tak więc nie potrafię być obiektywny. Ale jeśli instalacja stanieje do poziomu 5-6tys. zł, może sam się nią zainteresuje.
                                                  Pozdrawiam,
                                                  Andys

                                                  Komentarz

                                                  • piotrek_os
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 8162
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Andys
                                                    [b] Ale jeśli instalacja stanieje do poziomu 5-6tys. zł, może sam się nią zainteresuje.
                                                    tylko, ze teraz wydasz duzo wiecej na PB - wiec na jedno albo jeszcze drożej wyjdzie.
                                                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...